Arkib Viewers

Tuesday, June 1, 2010

COFFEE BREAK!! (10) Cerita si AYB...

hurmm.. Assalamualaikum.. kali ini hamba ingin pula nak meluahkan rasa hati yang sekian lama terpendam... Apa yang menjadi 'kelakar'nya sejak baru2 ini kecoh perihal hamba 'bergaduh' dan 'berperang mulut' dengan beberapa forumer di forum topix.. thread yang kian panas dek salah seorang forumer yang agak 'kelakar' laa..

Jika para2 pembaca khususnya yang pernah berforum di thread sana tentunya masih ingat dengan seorang forumer yang menggunakan nick 'AKUYANGBIOL' atau gelaran pendeknya 'AYB'. Apa yang menyedihkan tentang si 'mamat' sorang nihh ialah dia merupakan seorang forumer yang agak
'freshies' yang terpengaruh dengan 'blog' BSS mungkin. Seperti semua ahli2 BSS ketahui.. semenjak kemunculan 'blog' BSS itu yang dikendalikan oleh Proffesor BSS, makanya timbullah dua perkara iaitu POSITIF dan NEGATIF.. keduanya itu sememangnya sukar untuk dielakkan  dan itulah RISIKO yang perlu ditanggung bagi sesiapa yang cuba membicarakan BSS di khlayak UMUM. Hamba tidak pernah menyalahkan 'blog' itu.. suka hati sesiapa lah yang mahu membicarakan BSS baik di kedai kopi, di forum, chatting, roaming videos dan pelbagai lagi.. itu hak masing2.. tiada siapa yang boleh mempertikaikan walaupun PERSATUAN yang memegang amanah sekalipun. Yang membuatkan timbulnya gejala2 negatif itu ialah INDIVIDU itu sendiri.

Kekecohan atau kehuru-haraan sebenarnya telah bermula sekian lama apabila 'dia' muncul dengan membuat kecoh di forum.. nick nya pun dah menggambarkan siapa dirinya.. Pada masa itu, semua ahli2 BSS sama ada yang otai2 atau yang 'freshies' semuanya sedang membicarakan BSS dengan penuh aman dan keharmonian. Apabila kehuru-haraan yang berlaku itu walaupun semua tidak tahu puncanya.. akhirnya 'dia' berjaya menarik minat dan pengaruh atas 'lawak bodohnya' dan mula membicarakan BSS mengikut 'cara'nya tersendiri.

Bab 'cara' hamba no comment lahh.. itu terpulang pada kesesuaian dan tertakluk pada hak individu. Apa yang membuatkan ramai forumer2 especially otai2 laah mula malas nak layan thread sana ialah kerana sifat nya yang suka meninggi diri, dan mengutuk orang sesuka hati dan kadangkala menggunakan kata2 yang agak kotor. Itulah yang membuatkan ramai forumer mula menyampah dengannya.. Akhirnya 'perbalahan' hamba dan 'dia' tercetus jua akibat dari campurtangannya diantara hamba dan salah seorang 'forumer' di sana.

Akhirnya hamba pun dengan niat untuk mengubah keadaan menasihati dirinya supaya jangan suka kutuk2 orang.. tetapi malangnya ego nya semakin tinggi dari hari ke hari. Selain itu dia suka benar 'salin kulit' (guna pelbagai nick tiruan) yang mana diantaranya dia mencipta watak2 pengikutnya dan para penyokongnya walhal itu semua adalah 'dia'..

dari hari ke hari.. forumer2 di sana telah nampak ketidak ikhlasannya dalam membicarakan perihal BSS sehingga ramai yang mula malas nak layan dan campur. apabila keadaan telah menjadi 'tegang' dia mula melarikan diri dan akhirnya mencipta satu watak baru iaitu 'AKUITUAKU' kalau tak silapnya.. hamba pun lupe.. malas nak ingat pasal si bangang nihh.. 

Jadi hamba sarankan.. supaya mana2 forumer.. y'all sendiri dah nampak siapa diri dia yang sebenarnya.. maka.. tak payahlah LAYAN lagii.. yang hamba pelik tuhh.. ada lagi forumer yang masih nak bertanya dengan si 'mamat' tuhh.. no comment lahh.. itu hak individu.. sampai sekarang pun kononnya dia kata nak ajak jumpa dan ajak 'fight' laa.. entah apa2 laa.. tapi bila kita betul2 nak jumpa takut pulak.. tuh yang pening tuhh melayan.. Dan sekarang nihh.. ramai forumer yang menggelarnya EN. KARTUN!!! mungkin sesuai untuk dirinya.. ye laa dengan sifatnya yang macam budak TADIKA dan
'freshies' dlm amalan.... Wallahualam..

No comments:

Post a Comment